Joprojām (vai atkal) kļūst aktuāla tēma mācības attālināti. Aicināju skolas un pedagogus padalīties par pieredzi individuālo stundu realizēšanā attālināti. Labās prakses piemēri, ar kurām platformām vislabāk strādāt. Vai skolas (pašvaldības) nodrošina pedagogus ar datoriem vai planšetēm, lai nav "jānokar" savs privātais telefons vai pat jāiegādājas jauns? Paldies visiem, kuri dalījās pieredzē.
Inčukalna mūzikas skola
Pārsvarā darbojamies ar personīgajām ierīcēm- datoriem un telefoniem. Pašvaldība speciāli neko mums nav pirkusi. Skolai ir arī savi datori, bet skolotāji galvenokārt izvēlas strādāt ar savām ierīcēm, jo tā ir ierastāk un ērtāk. Priecājos, ka pagaidām varam strādāt klātienē, attālināto variantu izmantojot tikai galējas nepieciešamības gadījumā. Pedagogi var izvēlēties paši apmācības veidu- citi miksē, citi strādā tikai klātienē. Sarežģīti ir ar grupu stundām, te eklase īsti nestrādā, domājam variantus- katram savs konsultāciju laiks, savs uzdevums utt.
Ceru, ka tas drīz beigsies.
Carnikavas Mūzikas un mākslas skola
Carnikavas MMS individuālās stundas ja jārealizē, tad notiek WhatsApp, vai videoieraksta režīmā, taču tas ir ļoti neparocīgi, slikta skaņas kvalitāte, pedagogiem liela spriedze utt. Cenšamies no attālinātām individuālajām stundām ja var izvairīties.
Cesvaines Mūzikas un mākslas skola
Šāda situācija vēl nav dzīvē "iegājusies" tā , lai skola vai pašvaldība sapirktu visiem jaunas iekārtas. Nekas tāds nebija plānots! Mūsu skolas skolotāji un audzēkņu ģimenes šajā laikā ir iemanījušies izmantot esošos resursus, izdarījuši atbilstošus secinājumus. Kad būs uzkrāta pietiekoša pieredze, viss liecinās, ka nākotnē nenovēršami pāriesim uz pavisam citu apmācību veidu, pārveidosim programmas, izzināsim vecāku un bērnu vēlmes, apsvērsim skolas un pašvaldības iespējas, tad izdarīsim atbilstošus secinājumus un darbosimies. Nevēlamies pārsteidzīgi un izšķērdīgi rīkoties. Secinājumus, izdarīsim šī mācību gada laikā. Domāju, tas būs optimālais laiks, lai pieņemtu atbildīgus lēmumus un izlemtu tērēt atbilstošus līdzekļus. Pagaidām vēl iegādājāmies jaunus instrumentus un nošu materiālus.
Strenču Mūzikas skola
Pamatā darbojāmies ar WhatsApp video zvanu un Yitsi Meet vietni. Šādu mācību procesu vairāk sauktu par uzturošu (ne attīstošu), kas piemērots īslaicīgu izaicinājumu pārvarēšanai. Interneta kvalitāte un pieejamība, tāpat tehniskais nodrošinājums - dators, telefons, katram audzēknim atšķirīgs, tālab arī darba rezultāti nesalīdzināmi. Skolotāji pamatā izmanto savus personīgos IT resursus un pielāgojas katra audzēkņa situācijai. Uzlabojumus - skolas IT resursu papildināšanu esam ieplānojuši nākamā gada budžetā.
E. Vīgnera Kuldīgas Mūzikas skola
Šobrīd ir pilnīgi citās sajūtās, jo vakar (9.novembrī) pēc 5 nedēļu pārtraukuma atkal tikāmies ar mūsu audzēkņiem un šobrīd mūsos valda liels prieks un cerība, ka kādu laiku varēsim tomēr mācīt individuāli klātienē.
Ak, to nevar vārdos aprakstīt, kas tā par laimi satikt mūsu audzēkņus, redzēt viņu smaidus un centību ievērot visus drošības pasākumus, dzirdēt gaiteņos mūziku, just skolotāju degsmi un aizrautību mācīt!
Vakarā, kad jau satumsa, izgāju skolas pagalmā, klausījos un skatījos, kā atdzīvojusies mūsu skola!
Laime tā - kopā būt!
Limbažu Mūzikas un mākslas skola
Ir viens rīks, kuru izmantoju mūzikas literatūrā - kahoot.it
Var veidot priekš bērniem aizraujošus testus ar atbilžu variantiem. (Tika atsūtīta arī instrukcija latviešu valodā, bet to nevar ievietot Partitā. Ja kādam ir interese, sūtiet epastu Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. un es nosūtīšu visiem, kas vēlēsies).
Strādāju individuāli, izmantojot Skype vai Whatsapp video zvanu. Kvalitāte (skanējuma) pavasarī bija dažāda, katram skolēnam bija jāpiemeklē atbilstošāko variantu - kas derēja vienam, otram nederēja. Iespēju robežās centos nosūtīt video ar pašas iespēlētiem paraugdemonstrējumiem un komentāriem par uzdotajiem uzdevumiem. Bet to nevar prasīt no skolotāja, ja viņam ir padsmit audzēkņu. Domāju, ka attālināta darba forma mūzikas un mākslas skolās nav principā atbalstāma, iedzīvināma praksē un atzīstama kā laba esam. Tas ir tikai glābšanas riņķis, ielāps noteiktā situācijā uz neilgu laiku.
Diemžēl, varu padalīties tikai ar slikto piemēru. Mēs, Limbažu MMS, sākoties ārkārtas stāvoklim pavasarī , nekādu atbalstu netikām saņēmuši.(un arī līdz šim vēl nē) Nācās steidzīgi pārslēgties uz strādāšanu attālināti, tā nu mocījāmies katrs ar saviem pieticīgajiem tehniskajiem līdzekļiem mājās, pārsvarā ar telefoniem Whattsappā. Piemērojāmies audzēkņiem, jo Skype vai Zoom reti kuram bija. Arī es nopirku jaunu telefonu, kas tika sabeigts, strādājot nepārtrauktā lādēšanas režīmā videozvanā. Individuālās stundas, īpaši stīgu instrumentiem, šādā veidā noturēt ir drausmīgs murgs, jo tembrs ir neciešams, tāpat nemitīgi raustās skaņa, un tā nav sinhrona ar attēlu. Audzēkņu tehniskie resursi arī ir bēdīgi - interneta pieslēgums slikts, (arī dēļ pārslodzes), nav pietiekoši jaudīgas viedierīces.
Pārsteidz tas, ka vasaras mēnešos, kad taču bija iespējas, netika sarīkoti no LNKC puses nekādi kursi, kā tad strādāt tieši ar individuālajām stundām.
Tagad pavisam nesen,mūsu skolā novada domes IT speciālists instruēja, kā ielikt telefonā vai planšetdatorā Zoom un Skype konferenču režīmu.Bet mums daudz aktuālāks taču ir darbs ar vienu audzēkni, kas spēlē mūzikas instrumentu!
Pavasarī bija labs materiāls - G.Sarkisjana videostunda, taču - kā tikt pie šāda tehniskā nodrošinājuma?/ atkal pirkt visu par savu naudu? Un kā praktiski to visu ierīkot - varbūt kāds var padalīties kompetencēs?